Administratie
-
Wat is er allemaal inbegrepen in de huurprijs?
Inbegrepen in de huurprijs zijn de kosten voor onderhoud der brandveiligheidsvoorzieningen, huisvuiltaksen, onderhoud van de gemeenschappelijke delen, de huisvuilcontainer (indien aanwezig) en de brandverzekering.
-
Wat is er allemaal NIET inbegrepen in de huurprijs?
Alle kosten zijn inbegrepen in de huurprijs (per maand) ter uitzondering van elektriciteit en gas. Deze kost komt neer op 50 euro per maand + een eindafrekening. Verdere kosten zijn de stadsbelasting voor studenten komende op €100,00 per jaar.
-
Ik heb een kamer gehuurd, mag ik de gegevens van de huidige huurder?
Wij geven geen contactgegevens van onze huurders door omwille van de GDPR wetgeving.
-
Ik huur nu al een kamer bij jullie, maar zou volgend jaar een andere kamer bij Globiss willen huren.
Interne wissels zijn uiteraard perfect mogelijk. Je kan dan best langskomen in de week voor de eerste opendeurdagen.
-
Krijg ik mijn waarborg terug na afloop van het contract?
Indien je kamer in orde is, zal deze uiteraard worden terugbetaald door ons. We kunnen dit enkel via overschrijving doen en dus niet cash. Indien elektriciteit en verwarming niet inbegrepen zijn, houden wij deze onkosten meteen van je waarborg af bij de terugbetaling.
Praktisch
-
Wat zijn de afmetingen van de matras?
Deze bedraagt 90cm x 200cm.
-
Ik zou graag een grotere bureau of bed plaatsen. Halen jullie mijn oud bed weg?
Neen, als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor alles wat er in je kamer staat. Indien je een ander bed wil plaatsen kan dit, maar dan moet je zelf het originele bed weghalen.
Zorg er natuurlijk wel voor dat de originele meubels er op het einde van je contract weer staan. -
Er is parkeerplaats aan of in het gebouw, mag ik mij hier parkeren?
Neen, ook deze parkeerplaatsen worden verhuurd. Indien je hierin geïntresseerd bent, kan je meer informatie verkrijgen op ons kantoor.
-
Poetst Group Globiss ook mijn kamer?
Neen. Wij poetsen enkel de gemeenschappelijke ruimtes. Dit houdt in dat we de gangen, gemeenschappelijke keuken(s), leefruimte en gemeenschappelijke badkamers poetsen.
-
Ik heb mijn tv-kabel aangesloten, maar krijg geen beeld?
Op je kamer is enkel een aansluiting voorzien, een abonnement moet je zelf aanvragen.
Dit kan bij Telenet. Indien je een afspraak maakt, moet je dit minstens een week op voorhand aan ons laten weten, zodat wij de kelder kunnen openen.
-
Ik heb twee sleutels, is dat één voor de voordeur en één voor de kamerdeur?
Neen, je hebt twee identieke sleutels. Deze sleutels passen zowel op de voordeur als op jouw kamerdeur. Indien je elders in het gebouw een privé badkamer hebt, past deze sleutel hier ook op.